سیب ،از مـیوه های خدادادی مفیدی هست که درون هر فصلی از سال یـافت مـی شود از تابستان گرم گرفته که تا پاییز سد و سوزان این مـیوه همواره وجود دارد و انواع و اقسامش نیز هست حتما روزانـه یک سیب را درون برنامـه غذایی خود داشته باشید خیلی از تحقیقات بیـانگر این هست که این مـیوه با ارزش به منظور پوست و مو هم مفید هست که درون این بخش بیشتر درون این مورد صحبت مـی کنیم 

دوستان گلم، مو های بینی چه فایده ای دارد هرجا درون این مطلب و مطلب قبلی نامـی از سیب بردیم، منظور سیب خام با پوست هست. مو های بینی چه فایده ای دارد چرا کـه مقدار زیـادی از مزایـای این مـیوه ارزشمند درون پوستشـه و پوست سیب چیزی جدا از خودش نیست . مو های بینی چه فایده ای دارد بـه شما عزیزان هم توصیـه مـیکنم این مـیوه بهشتی رو همـیشـه با پوست نوش جان کنید.

مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی

سیب مـیتونـه پوست شما رو هیدراته کنـه و تا حد زیـادی بـه پوستتون آبرسانی مـیکنـه. به منظور این کار سیب رو بـه صورت ورقه ای برش بزنید و روی پوستتون قرار بدید. زمانی تکه سیب رو از روی پوستتون بردارید کـه خشک شده باشـه.  این مـیوه یک مرطوب کننده و روشن کننده بسیـار عالی به منظور پوست شماست.

سیب یک ماسک ضد پیری قوی

این مـیوه یک ماسک قوی ضد پیری هم هست. علاوه بر اینکه پوستتون رو مرطوب مـیکنـه، از چروک و کدر شدن پوستتون جلوگیری مـیکنـه و یک ماسک ضد پیری بسیـار عالیـه. مصرف منظم این مـیوه علاوه بر مزایـای بسیـار زیـادی کـه داره یک جادو هم مـیکنـه و اون اینـه کـه در صورت مصرف مداوم و منظم این مـیوه چین چروک های ریز و خطوط نازک صورتتون رو محو مـیکنـه و پوستتون جوان مـیشـه. به منظور دیدن این تاثیر، هر روز یک سیب رو رنده کنید و 10 که تا 20 دقیقه پوستتون و مخصوصا قسمتهای درون خطر چین و چروک مثل دورها و خط اخم و انتهای پلکتون رو باهاش ماساژ بدید. این کار بـه جوان و با طراوت ماندن پوستتون بسیـار کمک مـیکنـه.

ضد آفتاب موثر

سیب شامل ذرات UVB هست کـه مـیتونـه درون برابر اشعه های خورشید از پوست محافظت کنـه. این مـیوه مـیتونـه آفتاب سوختگی رو درمان کنـه و جلوی لایـه برداری پوست بـه دلیل سوختگی درون برابر آفتاب رو مـیگیره. به منظور درمان آفتاب سوختگی یک قاشق چای خوری گلیسیرین رو با یک سیب رنده شده مخلوط کنید و به مدت یک ربع روی پوست قرار بدید و بعد با آب سرد بـه آرومـی شستشو بدید.

سیب بهبود بخش طبیعی بسیـار عالی

اگه یـادتون باشـه درون مطلب نکات طراوت و شادابی پوست گفتیم کـه بهتره بعد از شستشوی پوست از یک تونر یـا بهبود بخش استفاده بشـه و اونجا گلاب رو بـه عنوان یک تونر عالی معرفی کردیم. سیب هم یکی دیگه از بهبود بخش های عالی و بسیـار مفید به منظور پوسته. این مـیوه برای سفت شدن پوست بسیـار مناسب هست و باعث گردش خون درون زیر پوست مـیشـه. خمـیر سیب خام رنده شده و سرکه سیب هم مـیتونـه بسیـار عالی عمل کنـه. همچنین سرکه سیب بـه روشن سازی پوست و کنترل منافذ پوست از ایجاد جوش و آکنـه کمک مـیکنـه.

همچنین سرکه سیب بـه تعادل سطح PH  پوست کمک مـیکنـه کـه در واقع سطح تولید چربی روی پوست رو کنترل مـیکنـه. به منظور جلوگیری از جوش و آکنـه مـیتونید سرکه سیب رو با پنبه روی پوستتون بمالید. این یک بهبود بخش مناسب به منظور پوست ها و به ویژه پوست های چربه.

درمان آکنـه و لکه های تیره پوست با سیب

یک چهارم یک سیب رنده شده رو با 2-3 قاشق غذاخوری خامـه شیر مخلوط کنید و اون رو روی صورتتون قرار بدید. این ماسک به منظور روشن سازی پوست و درمان آکنـه و لکه های تیره مـیتونـه موثر باشـه.

درمان پف چشم و تیرگی دور چشم با سیب

با قرار یک تکه سیب زیر چشمتون، مـیتونید تیرگی های دور چشم و پف دور چشم رو کاهش بدید. مخلوطی از دو قاشق غذاخوری سیب رنده شده و سیب زمـینی رنده شده رو درون یک دستمال نازک قرار بدید و اون رو به منظور 10 که تا 20 دقیقه روی چشمتون بذارید. انجام مداوم این کار مـیتونـه بـه کاهش تیرگی دور چشم شما کمک کنـه.

مزایـای سیب به منظور موها

علاوه بر اینکه سیب بهترین دوست به منظور پوست شماست، مزایـای خیلی خوبی هم به منظور مو داره. مصرف منظم سیب باعث مـیشـه شما موهای شاداب و زیبایی رو داشته باشید. مواد مغذی موجود درون این مـیوه مـیتونـه بـه رشد و تقویت موها بسیـار کمک کنـه.

برای رشد موهایتان سیب نوش جان کنید

سیب از جمله مـیوه هایی هست کـه از مزایـای اصلیشون رشد موهاست. این کیفیت بـه دلیل وجود یک ماده مغذی بـه نام بیوتین درون سیب هست کـه در رشد مو و ناخن موثره. بیوتین رشد مو رو زیـاد مـیکنـه و باعث ضخامت و مقاوم شد تارهای مو مـیشـه. سیب از بهترین راه های دریـافت این ماده مغذی هست.

این مـیوه بـه دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی فیبر به منظور جلوگیری از ریزش مو بسیـار موثره. همچنین آنتی اکسیدان های موجود درون سیب، گردش خون درون پوست سر رو افزایش داده و ریشـه مو ها رو قوی تر مـیکنن.

درمان شوره سر با آب سیب

مصرف موضعی آب سیب روی پوست سر بـه تعادل طبیعی پوست سر و در نتیجه رفع مشکلاتی مثل شوره سر کمک مـیکنـه. بعد از استفاده از شامپو و شستشوی موها، آب سیب رو بـه سرتون بزنید و ماساژ بدید. این کار بـه از بین بردن شوره سر و همچنین درخشش موهای شما کمک مـیکنـه.

منبع-2nafare

: مو های بینی چه فایده ای دارد




[برای زیبایی پوست و مو سیب چه فایده هایی دارد؟ مو های بینی چه فایده ای دارد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 07 Jul 2018 01:37:00 +0000